Des del 2011 estem restaurant la "Carlos Barral", la barca que ha de ser la germana del Capitán Argüello. I volem presentar-la per la Fira del Mar 2013.
Carlos Barral i Agesta va nèixer a Barcelona el 1928 i va morir a Barcelona el 12 de diciembre de 1989. Poeta, memorialista, editor i senador espanyol, va ser una figura polifacètica arrelada a Calafell des de la seva infància. L’afició marinera del seu pare va portar a la família a establir a Calafell la residència d’estiueig i cap de setmana, des d’on els germans Barral organitzaven sovint excursions nàutiques amb el seu vaixell, el “Capitán Argüello”, que s'anomenava així perquè aquest era el pseudònim del pare de Carlos Barral.
Aquesta embarcació, construida pel calafat Fontanet el 1935 a Santa Coloma de Gramanet a partir d'uns planells d'una embarcació noruega, té una eslora de 6,33 metres . Actualment es troba exposat al Museu del Port Marítim de Tarragona.
Des de l'associació fa temps ens vàrem fixar l'objectiu de retornar a Calafell aquesta emblemàtica embarcació. Ja ja que l'original es trobaba a Tarragona vàrem contemplar dues possibilitats: construïr una rèplica o bé localitzar una embarcació de característiques similars i restaurar-la de la manera més similar possible, imitant l'original. Vàrem optar per la segona opció.
La vàrem localitzar a Barcelona, al Port Olímpic el setembre del 2011. Es deia Montserrat i va ser construïda el 1963 pel calafat Gallart, amb una eslora de 6,09 metres i una mànega de 2,21 metres. La matrícula era 7 138/1997. El motor que portava era l'original, un Solé del 1964.
El seu propietari, el senyor Francesc Forcar, després de conèixer el nostre projecte de recuperació del patrimoni marítim i visitar les nostres drassanes, va decidir cedir-nos la seva embarcació per tal de mantenir-la viva, navegant per les nostres platjes. El dia 10 d'octubre un grup de membres del Patí Català de Calafell vàren anar al Port Olímpic de Barcelona per a portar-la a Calafell.
El dilluns 31 d'octubre Yvonne Hortet i la seva filla Yvonne Barral van visitar la nostra seu i la Montserrat, germana del Capitán Argüello. Allà es va parlar de que no podria haver mai un altre Capitán Argüello, perquè mai seria el mateix. Es va acordar que la nova barca rebés el nom de "Carlos Barral" i que els colors i la decoració de l'embarcació es farien d'acord amb els originals del Capitán Argüello. Portarà un parell d'ulls a la proa, com era habitual al Mediterrani. I es pintarà, idealment amb pintura al oli, de taronja, negre i blanc. Són colors mediterranis, de les illes gregues que tant estimava Barral.
Des de llavors s'han estat fent treballs de restauració de la "Carlos Barral" i està previst el seu bateig durant la Fira del Mar 2013.
Podeu veure totes les fotos al nostre canal de Flickr