Sortida amb els joves Esgangalats

Aprofitant el final d'un estiu estrany en què hem pogut navegar molt poc amb la Francisca, volem donar a conèixer la Francisca al poble de Calafell. Per això hem pensat oferir a les entitats del municipi sortir a navegar amb ella.

Aquest dilluns 19 hem arrencat i hem sortit a mar amb els Esgangalats. Probablement, una de les entitats més implicades i uns magnífics ambaixadors del nostre poble i les seves arrels. Un honor començar així.

A les 5 de la tarda del dilluns 19 d'agost de 2024 hem quedat al port de Segur amb 8 nois i noies de Calafell: Quatre miquelets (Alba Font, Georgina Porta, Júlia Saéz, Toni Jaén), tres terrosos (Albert Roig, Anna Mañé, Manel Miravent) i una popeta (Júlia Crespín). Vet aquí! Els embarquem i aprofitem, mentre els fem treballar una mica preparant la barca, a explicar-los què és i què representa la Francisca.

En pocs minuts deixem amarres i salpem. El vent no ens acompanya: la previsió d'un ventet de 8-10 nusos no s'acompleix ni de lluny. Això no ens impedeix hissar la vela major i floc. Tots ajudem i sentim en carn pròpia les dimensions de la barca. La calma ens permet xerrar tranquil·lament sobre coberta de diferents coses del passat i present mariner de Calafell. De la pesca. De les barques. Dels patins. En Manel es mareja i posem motor per ajudar-nos a tornar a port.

La representació del joves dels Esgangalats de Calafella l'arribada a port
Foto de grup al final de la jornada

Podeu veure més imatges al nostre Flickr

Altres xarxes socials