El cap de setmana del 14 i 15 de juny ha tingut lloc la IX Trobada d'embarcacions de vela llatina de Calafell amb una gran participació de barques i amics amants de la navegació tradicional a vela. I tot i que l'estat del mar no ens ha acompanyat massa, van amarrar al port de Segur barques de diferents associacions de Catalunya, entre d'altres, de Cambrils, l'Ametlla de Mar, Sant Pol de Mar i Torredembarra, a més, és clar, de les de Calafell. També és de remarcar l'assistència del Carol Ketx Mc Orlan, que dies abans havia salpat del port d'Argelers, a la Catalunya Nord, i que després de fer escala a Mataró va arribar a Calafell la vigila de la trobada. També hi va participar el Southern Cross del club nàutic Garraf (https://barcelonasoutherncross.com/ca/). Altres embarcacions volien ser-hi, però la mala mar o problemes de darrera hora els ho van impedir. Aquest va ser el cas del sardinal Sant Ramon o del Quetx Ciutat Badalona; o del Torrat que havia salpat amb un ris del port de Barà, però el fort vent de llevant va impedir que arribés a Calafell, havent de girar cua per tornar al seu port base. O la Santa Espina que tot i estar amarrada al Moll de les Llatines des de fa pocs dies, no va poder navegar per manca de documentació. O la Carlos Barral i la Galatzó, que estaven a terra pel seu manteniment anual. Llàstima!
La IX Trobada, però, ja havia començat la nit abans, quan el divendres 13 va tenir lloc un sopar de germanor a la Destil·leria, amb l'actuació del grup de vent i bateria La Garrafal, del soci i amic Francesc Farré.
El dissabte, la festa va començar a quarts de nou del matí amb una sardinada a la plaça del port de Segur, per després embarcar en els diferents bastiments per sortir al mar. La navegació no va ser, precisament, bufar i fer ampolles per la llevantada, que aixecava ones que déu-n'hi-do, per la qual cosa els patrons van decidir que ja n'hi havia prou, tornant a port més aviat del que estava previst. En tocar de peus a terra, vermut i dinar. I en acabar, com ja és tradició, actuació del grup Barrala Veus.
I diumenge, sant tornem-hi! Navegació amb condicions difícils fins davant la Confraria de pescadors, on a les 12 en punt, i com cada diumenge d'estiu, el Bot Salvavides exhibeix la perícia dels seus tripulants. I en arribar a port, vermut de comiat i fi de la Trobada.
Podeu veure totes les fotos al nostre Flickr ![]()
Gràcies a totes les associacions i amics participants, bona proa de tornada, i ens veiem a la Desena.
Finalment, de forma molt especial, i perquè és de ben parit ser agraït, també volem donar les gràcies a la Direcció del port de Segur i al responsable de l'escar, per la seva col·laboració i entesa i perquè sempre fan que tot sigui més fàcil.
AMB EL SUPORT DE




